Dalend de zee tegenmoet

Etappe 17 Milessimo-Albenga 67 km

Vanochtend vroeg uit de veren misschien wat onrustig vandaag gaat onze etappe door het dal van de Bormida naar de laatste rug van de Ligurische alpen. Daar moeten we overheen om af te kunnen dalen naar zee. 30 km omhoog met de wind in de rug valt deze klim nogal mee. De laatste kilometers zijn wat zwaarder maar goed te doen. Boven aangekomen op de pas van de Scravion staat een felle wind en moeten we van de kou onze windstoppers aantrekken. En dan beginnen we aan de afdaling. Nou mensen 30 kilometer dalen met in de diepte dorpjes, wegen waar nauwelijks afrastering is en waar je zo de diepte inkijkt is zeker voor Marion angstwekkend met haar hoogte vrees. Ze kreeg spierpijn in haar handen van het knijpen in de remmen. Een afdaling om nooit meer te vergeten, wat eerst minuscule dorpjes leken, kregen die allengs een realistischer omvang. Halverwege maakten we een tussenstop bij het kasteel van Castelvecchio di Rocca Barbena. Dit bouwels was in de 11 de eeuw gebouwd om de strooptochten van de Saracenen het hoofd te kunnen bieden. Indrukwekkend hoe zich op die rots verheft. Dalen en dalen, dalend de zee bij Albenga tegenmoet. Hotel Marisa ligt 100 meter van de zee, onze fietsen afgetuigd, zwembroek aan en op naar het strand, waar we een heerlijke salade nicoise nuttigden. Strandstoel opgezocht en in slaap gevallen. Het einde van onze reis kondigt zich langzaam. Veel kilometers fietsen is er niet meer bij. We kijken van dag tot dag in welke plaats we willen blijven. Dus nu genieten van zon, zee en strand en natuurlijk van de mensen.
Mijn broer Steph fietst nu ergens rond in Toscane, we wensen hem veel fiets plezier met de voorgenomen krachtsinspanning!
Groetjes
MAWI

Rob Kessels

Met de finish in zicht moet het voor jullie een enorme kick geven dat je een presentatie van je jewelste hebt gemaakt. We hebben genoten van jullie verhalen hartstikke bedankt hiervoor, we zijn trots op jullie. Nog veel plezier.

Math

De ganse familie op vakans? En og noch aan ut fietse. Jonge jonge hoe geet dat hin? Noch effe bis Nice en da wer noa heem. Geneet der va.

Sjef

De loodjes zijn in dit geval dus niet de zwaarste. Moet mooi zijn om op de fiets langs de Bloemenriviera te flaneren.
Wel goed om te lezen dat Marion meer remt dan trapt. Dat geeft de burger moed voor de keer dat we weer eens samen op de fiets stappen.
Groetjes en vergeet de zon niet mee te nemen richting Heerlen.

Paul en Tonny

Geniet er van!!!

piet

het heeft lang geduurd maar eindelijk verstandig teruggeschakeld.
Ik genoot van jullie verhalen, neem het er nog ff van

HeMa

Heerlijk wegdromen aan het strand met het geluid van de zee en na genieten van jullie mooie fietstour.

Tim

Lieve pap en mam,

Ben blij om te lezen dat het einde in zicht is... De maandagavonden die wij normaliter structureel met mekaar mogen genieten van de Kookkunsten van mam komen daarmee weer in beeld. Ik wil Femke niet te kort doen, maar hier kan mijn lieve vrouwtje nog veel van leren. Lieverds geniet nu maar van zon, strand en zee... Vanaf volgende week woensdag zijn de kinderen en kleinkinderen weer aan de beurt Hahahaha. Wij verheugen ons op jullie thuiskomst. xxx van ons allen. Ps hoe vaak doen jullie normaal het gras af???

Rob Kessels

Volgens mij Tim staat het 2 votten hoog oei oei!!!!!

Tante Mie

Geniet nog lekker van de laatste dagen!!!!!!!!Een goede thuisreis gewenst.Liefs Maria.