Rustdag Alba

Rustend genieten!

Alba bekend van de stad met de 100 torens maar zoals je weet Italianen overdrijven een beetje ik heb er niet zoveel kunnen tellen. Wel nog een authentieke romeinse weg in de binnenstad mogen zien immers Alba was er al in de Romeinse tijd. En aan de huizen te zien moet het een rijke stad zijn geweest. Maar wat nog veel belangrijker is voor mij als wijnliefhebber is dat Alba de belangrijkste stad is in de Bassa Langa en waardoor? ja u raad het al, door de Barolo en door de truffel. De geur van truffel achtervolgt je door de stad. Wij zijn beiden niet zo'n liefhebbers van truffel in ons eten dus we hebben voor vanavond weer een mooie osteria gevonden waar niet teveel met dat spul gestrooid wordt. Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten in de binnen stad. En als ik die Italianen mag geloven ontbijt er niemand thuis en lopen ze snel een vin café binnen, snel een espresso en wat zoets om te kauwen. En weer ervandoor. Zou zoiets bij ons ook mogelijk zijn vraag ik me af, het heeft gewoon iets. Vanmiddag wat gerust en vervolgens de route uitgestippeld voor morgen en wat mogelijkheden om te overnachten onderzocht. Gisteren was het twee jaar geleden dat ik onderweg naar Rome een laatste telefoon gesprek voerde met Wil Strouken. We hebben Wil Strouken en zeker ook vriend Wil Lennertz een moment van onze aandacht gegeven. Super kerels, veel te vroeg vertrokken, ik voel nog steeds verdriet als ik eraan denk. Maar allee het leven gaat door dus vanavond lekker genieten van cucina Italiana, op tijd naar bed en morgen rijden we naar Millesimo.
Zo dat was het weer voor vandaag, groetjes!
MAWI

Reacties

Reacties

Finy

Hallo MaWi, wat fijn dat jullie het goed hebben. Ook mooi om te lezen dat jullie aan Will denken, doet me goed. Knuffel, Finy

Noëlle & Luc

Alba ziet er leuk uit! Hopen dat jullie toch een beetje de draai gevonden hebben vandaag. Hier hele dag regen. Hele fijne avond gewenst en morgen goede voortzetting, het schiet echt op, trots op jullie!

Ellen

Ik hoop dat jullie hebben genoten van de rustdag. Bohhhhh wat ben ik trots op jullie zeg!!!!!

Frans

Alweer een rustdag ?
En tot 100 kunnen tellen ?
Goed dat we dit weten, zoeken nog een penningmeester.
Geniet nog veel.

Jan

Wim toch, truffel en Barolo, wat wil een mens nog meer. Heerlijk maar herinneringen aan mensen die je lief zijn, zijn nog mooier en belangrijker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!