Fijne pijn die klim

Etappe 17 Alba-Millesimo 70 km

Half acht ontbijt buiten de poort in vin café om de hoek. Al een drukte van jewelste in dit etablissement, en mooi om te zien al die vluggertjes. Fietskleding aantrekken appartement betalen en fietsend de stad uit. Vals plat en ik voelde de Barolo die nog in mijn lijf zat en al zwetend zijn uittrede deed. Weer de juiste cadans vinden want we wisten niet wat ons te wachten stond. Wij hadden samen besloten een afwijkende route te kiezen. Dus spannend afwachten wat we tegen zouden komen. Na Alba ging het al snel rechtsaf omhoog richting Rodello. Een fikse klim waar geen einde aan leek te komen en die ons hoog de bergen in bracht. Het was prachtig weer de zon scheen tegen de flanken en de weg voerde alsmaar hoger en hoger. Maar wat hebben we genoten van de omgeving, tussen de wijnheuvels van de Piemonte met zijn prachtige huizen die kleurend tekenden tussen al dat groen. Zo mooi het leken wel Toscaanse taferelen. En dan voel je weliswaar de pijn in je poten maar dit beeld van die telkens wisselende omgeving gaf ons de kracht vandaag. In totaal hebben we zo'n 30 kilometer geklommen en op sommige stukken met snelheden tussen de 5 en 7 km per uur om u een idee te geven. Na Rodello kregen we de klim van de Serravalle Langhe naar Bossolasco richting Murazzano. We bleven op een hoogte van zo'n 750 meter boven de zeespiegel. Na de Sale di Langha verlieten we de heuvels van de Piemonte en zagen dat het landschap veranderde van wijngaarden richting Ligurische alpen. Vanaf Montezemolo een fikse afdaling door een tunnel, dalend naar Millesimo waar we overnachten in hotel La Gaietta. Hier ook weer een zeer vriendelijke jonge man die ons hielp de fietsen te stallen en ons een drankje aanbood omdat de kamer nog niet klaar was. Morgen nog een pittige klim om te beginnen door de Ligurische Alpen en dan dalend naar Albenga aan de middellandse zee. We naderen langzaam het eindpunt van onze fietsreis. Vandaag was het klimmen met een fijne pijn omhoog. De foto's zullen tekenend zijn voor mijn verhaal!
Bis murrege
MAWI

Marcel & Irmi

Veel succes met jullie fantastische fietstocht.

groeten uit Klimmen,

Marcel en 't Irmschje

ToMo

lieve schatten, wat een moed! wij waren 3 weken geleden in piemonte, maar dan met de auto, en dat ging al stevig berg op en af, de heuvels van Barolo, Montforte d'Alba, Barbaresco bij Gaja voor de deur, Nizza Montferrato bij Peter, nou toen hebben wij al voor de mensen die wij op de fiets tegenkwamen ons petje af gedaan, en voor jullie helemaal! vooral met een karretje erachter en die hele bak gevuld met het gewicht van al die jullie volgende medemensen erin!!Het is nog maar een heel klein stukje en dan jullie wel verdiende aanblik van Nice, lekker uchelen aan de zee!! dikke knuffel en tot snel weer!!

Tante Mie

Lieve Marion en Wim

Nog even een paar woorden uit Meerssen.Jullie zijn er bijna maar nog niet helemaal.Veel succes verder .Ben niet meer bij Mam geweest,want Jol.is ook op vacantie.
Geniet lekker en tot ziens.Liefs tante Mie.

Rob en vivian

Wat geweldig dat jullie ons iedere dag,na zo'n klimpartij en inspanning,trakteren op een realistisch verslag en foto's die het hele verhaal onderstrepen. Wat een team jullie 2 tjes. Ook voor morgen wensen we een goede reis en wachten we weer vol spanning en plezier op jullie nieuwe ervaringen. Liefs Rob en Vivian

Sjef

Hey jullie, in de trein door ons vlakke landje gekeken naar de mogelijke routes morgen. Ik zie overal de nodige kronkelwegen. Dat zou wel eens stevig klimwerk kunnen betekenen.
Eindelijk begin ik nu ook te begrijpen waarom jullie die barre oversteek naar Douve Weien hebben gemaakt. Regelmatig de klim van Welten naar Douve Weien en daar leven in de ijle lucht ter voorbereiding op een aantal heroïsche fietstochten. Wat een opoffering om deze prestaties te kunnen leveren.
Sterkte morgen!

Mir

He Mar en Wim. Jullie gaan weer supergoed. Top, petje af voor jullie twee. Veel succes met de laatste loodjes. Blijf genieten en blijf voorzichtig.
Liefs, Ton en Mir X

Marianne & Rob

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Nog even en jullie zijn er. Geweldige ervaringen. Respect! Geniet er nog van. Leefs oeht Heële.

Casine

Super dat alles tot nu toe goed is gegaan.Geniet nu van zon zee en strand.Groetjes en tot in Heerlen.