Zware VaderMoeder DAG!

Etappe 16 Crescentino-Alba 80 km

Al vroeg vertrokken want we wisten dat het pittig zou worden met 80 km in het verschiet. Na Crescentino begon de weg al tegendruk te geven. Na zo'n 5 kilometer ging het stijgingspercentage omhoog en vanaf Sulpiano was het tres forte. 30 kilometer heuvelopwaarts met stijgingspercentages tussen de 7% en 10 % en dat kilometers lang. En dan met de gedachte dat de Massimo Greppi ons voor gek verklaarde om deze route te fietsen. Over de provinciale weg is de route veel korter naar Alba en minder stijl. Hij snapte er niets van dat wij toch kozen voor de route van Benjamins. Nou neem van mij aan en ik spreek ook voor Marke, dat tijdens weer zo'n klim ik me afvroeg waarom, waarom willen wij dit. En dat beste volgers is een existentiële vraag, Kies je voor gemak of ga je de uitdaging aan. Nou wij kozen voor dat laatste ligt ook meer in onze aard. Maar wij hebben afgezien vandaag, zo erg zelfs dat zij kribbig tegen me begon te reageren. En is echt niets voor mijn vriendinnetje. Dus hier leidde ik uit af dat zij het ook zwaar had. De hoogst gemeten temperatuur was 36 graden en we mochten van geluk spreken dat Massimo ons nog twee flessen water extra had toegestopt. We hebben zelf geïsoleerde bidons met een inhoud elk van 1 1/2 liter maar die waren al snel leeg. Nou en het gebied waar we tijdens de klim door fietsten waren niet of nauwelijks mogelijkheden om bij te drinken. Daarnaast is het zondag en dan hebben de italianen zondag rust je ziet dan ook geen hond op straat zeker niet bij deze temperatuur. Gelukkig was er in een wat groter dorp een tabbacheria open. Voor haar een ice tea en voor mij een cola en wat gevulde croissants naar binnen gewerkt. We hadden onze kont nog niet gedraaid of de sleutel werd omgedraaid. Geluk gehad, met wat suikers die ons lijf wat energie moest geven ging de reis verder. Na km 35 was het een meer vlakker deel en dan is het heerlijk wat druk op de pedalen te kunnen geven en wat km te maken.Na km 60 volgde nog een pittige laatste klim van zo'n 3,5 km van 7% en ik voelde duidelijk dat de benen vandaag veel geleden hadden. Na de klim daalden we af richting Alba een prachtig stadje in de Piemonte. Hier overnachten we midden in het centrum in een groot appartement met terras, Casa Milly! Zeker de moeite waard wanneer jullie ooit in Alba willen verblijven. Morgen nemen we een rustdag en zullen we ons laten verwennen door de Italiaanse keuken en al het moois wat de stad te bieden heeft.
Ik wens alle vaders nog een bijzondere avond vaderdag. Wat mij vandaag bijblijft is naast natuurlijk die helse rit, dat mijn twee schoondochters mooie lieve felicitaties hebben gestuurd en die knuppele van zonen van me nog geen woord. Nu hoor ik Ellen al zeggen: Aardje naar zijn vaartje! Maar desondanks hou ik toch van die twee prachtige kerels van me. Ik ben wat attent zijn niet het allerbeste voorbeeld en kan ik nog veel van meisje leren.
MAWI

Reacties

Reacties

Geert, namens alle topsporters

Nu jullie het over TOPSPORT hebben, nog wel in hoofdletters, moet ik reageren. Uiteraard hebben jullie de moeilijkste route genomen, dat is topsporters eigen. Dat dit ongemakken met zich meebrengt, is helder. Dat een team nooit resultaat behaalt als ze elkaar "lief en leuk" vinden, logisch. Uiteindelijk geldt maar een ding, winnen.

" If you can dream it, you can do it"

Neem van mij aan, topsporters kunnen als geen ander hun successen vieren.

Met een rustdag in het verschiet mogen het dan ook meer flessen zijn!

Maar topsporters weten ook, 's avonds een kerel, 's ochtends een kerel......

Rob Kessels

Wat heb ik respect voor jullie ongelooflijk al die bergen en km's lang zo stijl klimmen en dan die hitte, chapeau, rust morgen maar lekker uit, hebben jullie dik verdiend. nog veel plezier in Alba !!!!!

Sjef

Net terug van een weekje met de handbikers jullie verhalen gelezen en de route bestudeerd. Als ik die gemiddelde stijgingspercentages zie moet het inderdaad regelmatig afzien zijn. Onze "trainingsstage" in het Groene Hart van Zuid-Holland zal niet meer dan een lichte opwarming zijn geweest. Gelukkig wel verrekte gezellig.
Compliment voor de foto's: mooi en veelzeggend als ik Wim op zijn stuur zie leunen.
Toch nog even de handbikers: het was weer heftig en emotioneel. Via 'Adelante om Wheels' kunnen jullie wat foto's bekijken als jullie er de tijd en zin voor hebben.
Fijne dag morgen!!

Tim

Beste vader,

Ik stond vanochtend na een zeer zwaar hockey kamp bij je op de stoep met een grote bos bloemen. Het type bloem waar jij zo van kunt genieten. De paardenbloem. Ik wilde van harte feliciteren met vader dag maar er deed wederom niemand open. Bij deze dan maar via ene weg, van harte kerel, ik ben waanzinnig trots op jou. Jij bent ons grote voorbeeld vandaar ook geen klaagzang in je teksten. Ik ga nu rusten want morgen zal ik wederom met die zelfde paardenbloem proberen je huisje binnen te vallen. X en heel veel plezier nog...

Diny

Een reactie op Tim!zwaar voor die jongen om voor een gesloten deur te staan met jou geliefde bloemen!Tim bewaar ze maar voor in de grote bos bloemen als ze weer veilig thuis komen
Morgen een fijne Rusdag !groetjes

Jan

Net klaar van een Vaderdag diner moet ik toch wel een beetje aan je denken Willem! Maar in Alba zijn met die mooie druiven en alles wat daarbij hoort en een rust dag in het verschiet! Veel plezier daar.

Riet Luijten

Marjon & Wim, super, ik geniet mee van jullie verhalen en foto's. Geniet van de rustdag, de rest van de reis en een goede thuiskomst. Groetjes Riet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!