Vandaag was ik even de zonnekoning!

Etappe 12 Biel-Wattenwil 67 km

6.30 uur vanochtend een eerste glimp door het raam en ja wel hoor de zon was al in vol formaat aanwezig. Het beloofde een mooie dag te worden. Dus met een gerust hart trok ik de dekens nog eens over mijn lijf, pas om 8uur was ontbijt tijd. Toch effe weggedoezeld om vervolgens aan het ochtend ritueel te beginnen. Wat pillen achterover slaan, scheren tandjes poetsen en op de pot. Aankleden ontbijten vervolgens onze wielerkleding aantrekken spullen inpakken in waterdichte zak die vervolgens in de aanhanger plaatsen en we zijn weer op weg. Vandaag voert de route ons naar Bern door het Berneroberland. We hebben er zin in zeker gestimuleerd door een heerlijk temperatuurtje. Vanuit Biel starten met een fikse klim maakt dan ook niets uit. Zo de warming up voorbij en nu door dalen en stijgen in een zich herhalend ritme. Soms leek de stijging langer dan de daling maar allee wie zeurt er nu met zo'n prachtig landschap en geweldig weer. Heel verrassend was toen we via een prachtige overdekte houten brug het stadsplein van Aarberg op reden. Er zijn vele mooie pleinen en ik wil het stadsplein van Aarberg ook bij jullie aanbevelen. Alleen die brug met die overkapping was al de moeite waard en ik moest meteen aan mijn broer Math denken die zeker aan de constructie een dieper onderzoek zou wijden. Maar ook het plein met al die mooie oude huizen in een voortreffelijke staat. De moeite van een bezoek waard. Na Aarberg een fikse en lange klim naar Frieswill om vervolgens af te dalen naar Bern. Door Bern via fietsroute 8 waar soms bordjes ontbraken en dan zijn altijd mensen die je verder leiden. Via Bern richting Flughafen Belp, een mooi plekje op het hoogste punt bij een oud vakwerkhuis van onze lunch genoten. En na een eerste hap zie ik een geproportioneerde fietser de helling op komen en ik hem aanmoedigen, hij was niet meer van de jongsten en dat verdient natuurlijk mijn respect. Hij stopte stapte af en toen Marion hem een stuk worst had aangeboden, kwamen we in gesprek. Hij was 77 jaar en fietste elke dag zo'n 70 km. Hij was fervent fietser en ook dit jaar zou hij met de fietsbus, een gezelschap van fietsers, naar Bremen gaan om vandaar uit naar de Nordsee Küste te fietsen. Nadat Marion hem nog wat kaas had toegestopt namen we afscheid en wensten elkaar een goede reis.
Wij vervolgden met een afdaling langs Flughafen Bern om richting Wattenwil te fietsen waar we een studio in een bloemisterij voor de nacht gereserveerd hadden. Vandaag voelde ik me even de zonnekoning, een heerlijke dag, mooie route goede benen met een finish tussen de bloemen.
Marion heeft meer werk met het uploaden van de foto's dan ik met de tekst. En het ligt absoluut niet aan Marion maar aan het trage internet. Tom Dumoulin is zijn gele trui kwijt maar heeft fantastisch gereden en liet zelfs onze Nederlandse klimgeit Geesink achter zich. Die Tom wordt een hele grote!!
Ons bereikte het bericht dat mevrouw Vervoort is overleden, voor alle Vervoortjes ons diepste medeleven.
Tot morgen!
MAWI

Reacties

Reacties

Chris&Harry

Eindelijk, die ZON!! Het is jullie van harte gegund. Aan de foto's zie ik inderdaad dat het een prachtige omgeving is; ik zou zo langs willen komen ...
Jongens wat schieten jullie op! Heel veel MM's nog.

Hub en Meggy

Leef Marion en leve Wim, wat ben ik jaloers als ik jullie foto's en verhalen zie en lees. Geweldig wat jullie allemaal meemaken en beleven tijdens jullie tocht. Vakantie per vliegtuig of auto is ook prachtig, maar met de fiets is toch apart. Wij genieten dagelijks van jullie beelden en verhalen en wensen jullie nog een prachtige route toe, met mooi weer, om Nice te bereiken. ????

Noëlle & Luc

Beste Zonnekoning & Zonnekoningin,
Wat een prachtige dag vandaag voor jullie!
En leuk die kennismaking met oudere heer en Marion maar stukjes worst en kaas uitdelen :)
En een hele mooi spreuk op een der foto's: "wer nicht geniesst, wird ungeniessbar".
Goede voortzetting met vele geniessmomenten gewenst!

Jan

Zon maakt heel de wereld mooi en positief maar jullie route verdient dat ook !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!