Voor de grens van Zwitserland

Etappe 10 Turckheim-Huninque 82 km

Vanochtend vroeg uit de veren de weervoorspelling was niet al te goed. Regen en onweer werd in de namiddag verwacht. Dus op de pedalen om de strijd aan te gaan tegen de voorspelling. Onweer is het minste wat we willen en in open veld gevaarlijk ook nog. Dus werd er een tandje bij gezet en na zo'n rustdag kan dat. De spieren voelden goed en dan is fietsen gewoon fantastisch. Toch nog wat zoekerijtjes onderweg maar steeds was er wel een vriendelijke fransman die ons weer op de juiste route zette. Dat moet gezegd zijn mensen zijn bijzonder behulpzaam en natuurlijk geïnteresseerd waar we naar toe fietsen. Als we dan Nice noemen fronst men de wenkbrauwen en zie je ze denken: die zijn gek! Na Munchouse rijden we kilometers lang over een fietspad door het Forêt Domaniale de la Hardt Nord om vervolgens het fietspad langs het Canal du Rhone ou Rhin te volgen. Ook in dat bos raakte mijn meisje van streek door de wat kromme beschrijvingen in het route boekje van Benjamins. Dit herhaalde zich een aantal keren totdat ze helemaal uitflipte ik zal niet alles weergeven wat ze uit haar onderbuik ophoestte maar toch wat kreten die aangeven hoe zij haar emoties de vrije loop liet: " Benjamins kloothommel ik flikker dat boekje weg" waarop ik antwoordde, "wacht nog effe tot morgen dan hebben we het niet meer nodig". Zo de lucht was geklaard en we vervolgden verder langs het canal de Huninque naar het gelijknamige stadje. Hier boeken we hotel Tivoli om te overnachten en vervolgens naar het centrum om uit te kijken naar wat restaurants. Op het marktplein een terrasje gepikt en we schrokken wel van de mamma die daar de bediening deed. En toen Marion ook nog een berg rauwe tartaar op een bord van een van de gasten zag draaide haar maag om. Aan de overzijde een brasserie,die zag er proper uit maar helaas pindakaas gesloten vanavond. Het wordt spannend om vandaag nog wat voedsel naar binnen te werken het stadje ziet er niet erg uitnodigend uit. Op het pleintje speelde de plaatselijke harmonie en natuurlijk als oud muzikant heb ik het hele concert beluisterd. Enkele bekende nummers voor de niet pinkpop gangers: le can can van Offenbach en "der Hammer" het nummer Just a Gigolo, men sloot het concert af met een polka potpourri. Een spontaan applaus voor dit harmonie orkest was op zijn plaats. Het weer was ons gunstig gezind ondanks de weersvoorspelling. Glück muss man Haben!
Morgen rijden we door Basel via een regionale fietsroute door het Birsdal. Ben benieuwd hoe die Zwitsers op ons reageren!
Tot morgen!
MAWI
Ps. Vandaag geen foto's haar humeur liet dat niet toe. Benjamins is de schuldige!

Sjef

Ik vond het wel wat hebben dat er, naast alle romantiek, een kloothommel langs kwam wiens boekje weggeflikkerd moest worden. In ieder geval herkenbaar.
Morgen vertrekken we naar de handbikers in het Kaunertal. Al weer de derde keer. Denk vooral aan deze zittende pedaalridders als het even tegen zit.
Voor het geval je Sepp tegenkomt: niet remmen en Marjon het woord laten doen.

Chris&Harry

Ik zou ook gek worden als ik de verkeerde kant werd opgestuurd. De uitlatingen van Marion vind ik nog behoorlijk netjes. Ik ben erger gewend van mijn 'tuinman': fuck, fuck!
Succes met je telefoon in Basel Marion! Of werkt ie weer?
Chris

Jan

Wat was er nu met die Mama aan de hand dat je niet meer wilde eten, krijg wel beelden maar of die kloppen? Wim, wees blij dat Benjamin het is die het steeds fout doet, stel je voor dat jij het bent of jouw GPS , tjonge ....

Theo en Resie

Mais Marion,
Ques que c’est? Tu n’aime pas un steak tartare? De Franse klassieker bij uitstek! Alhoewel met rauw vlees moet je inderdaad uitkijken. Dit vooral als je zwanger bent las ik ergens. Als jullie doortrappen … a.s. donderdag in Auberge de Rouge is het afscheid van Hub Ritzen. Met de inzet van Tim en Wouter is Pinkpop een schoon feest geworden.
Groetjes Resie en Theo