Krieg in Vianden

Etappe 3 Vianden-Nittel 60 km

Net in mijn eerste diepe slaap dromend van al wat zo dromend voorbij komt kanongebulder weerkaatsend tussen de huizen in Vianden. Ik dacht aan mortiervuur en ander oorlogstuig en uiteindelijk bleek het vuurwerk te zijn dat zo'n drie kwartier aanhield. Toch nog in slaap gevallen en om 6 uur vanochtend loeënde klokken, die uitnodigden voor de vroeg mis. Deed me aan mijn jeugd denken toen ik nog koorknaap was en vaak de vroegmis als misdienaar moest dienen. Ontbijtje genomen en vervolgens weer "oan de geng" het zou weer een mooie dag worden. Wat mijn verbazing schetste en mij ook weer terug bracht naar vroeger: aan het buffet stond al iemand van de harmonie in alle vroegte aan een fles bier te lurken. Overal in het dorp waren mensen bezig, de straat met bloemen te versieren, een altaartje her en der in de portieken, hier openbaarde zich de rijke traditie van de katholieke kerk aan ons passanten. De sacramentsprocessie zou vanochtend door het dorp trekken. We volgden het pad langs de Our via Wallendorf, Dillingerbrück naar Grundhof om daar op de Piste Cyclable 3 langs de Sauer tot Wasserbillig te fietsen en daar met het veer over te steken naar Duitsland om de Moselradweg richting zuiden te volgen. Vandaag doen we het wat rustiger aan we voelen toch de benen en de kont, dus ff dimmen. Om 14.40 uur zijn we gestopt en we verblijven nu in hotel Nittelerhof gerund door een Nederlander. Gedoucht en wel zitten we gezellig op het terras met een Weizen alkohol frei. Voor de fietsers onder ons zowel de PC3 als ook de Moselradweg is aan te bevelen. Goed te doen en overal vind je wel verblijf met een mooie Duitse moezelwijn en dan bedoel ik meer kwaliteit dan Moselblümchen.
Nu effe genieten groetjes!
MAWI

Reacties

Reacties

Rob Kessels

Vandaag in Heerlen ook de processie gelopen met de Sjuutemannen alleen na afloop niet te hoeven fietsen, nog veel succes

Noëlle & Luc

Nippend aan een wijntje hier in het mooie Italië, lezen wij bij. Geweldig jullie mooie verhalen en foto's Marion & Wim!
Heeeeeeel veel succes en een mooie voortzetting van jullie moedige reis.

Gertje

Liggend in een luie stoel geniet ik van jullie verhalen vanuit dat mooie Vianden, liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!