Zonnige ploert je deed ons pijn

Etappe 1 Heerlen-Bütgenbach 92,2 km

De zon soms lieflijk vandaag een ploert!
Beste vrienden,
Aan de start vanochtend 8.30 uur een mooier vertrek konden wij ons niet voorstellen. Onze buren Harrie en Chris onze overbuuvjes Rob en Vivian en dan ook nog Ton en Monique die zich allen onder de lakens uit hadden gewerkt om ons met een knuffel op pad te sturen. Het wordt warm was een veel gehoorde opmerking, ja het wordt warm. Op weg richting Oirsbach om van daar door te steken via de Schneeberg naar Hartje Aken centrum. De Schneeberg die eigenlijk iets anders duidt was voor ons een eerste beproeving. Allengs nam de hitte toe en de berg, de berg die kreunde of waren wij dat. Na Aken centrum station Rote Erde gezocht om vandaar onze reis over de Vennbahn te vervolgen. Kilometer na kilometer vals plat via Raeren naar Roedgen om te stijgen naar de Hoge Venen, de zon vol op onze lichamen. In Roedgen moesten we absoluut "anhalten" onze bidons waren leeg en zonder drank ........ We hebben een lange middagpauze gehouden we merkten beiden dat de inspanning toen zijn tol had geëist. We hadden er toen dik 50 km opzitten. Dus even de schaduw opgezocht en "eine kleine schneckerei gemacht!
Via Roedgen naar Konzen met een omweggetje met een heel lange klim en weer de volle zon op onze bodies. Dat was echt afzien en niet de klim maar die kopere ploert heeft ons de hele dag parten gespeeld. Vervolgens naar Kuchelscheid, Bosfagne, Weywertz, naar Bütgenbach waar weom 18 uurbij de receptie aanbelden. Fietsen in de garage douchen wasje draaien en ondertussen tekstje schrijven onder het genot van een heerlijk gekoeld colaatje. We waren om 8.45 uur gestart enom 18 uurop de plek van bestemming, veel te lang onder deze omstandigheden eigenlijk gewoon ongezond zo zeiden we tegen elkaar. Toch nog effe een bericht dat ik in het LD las over de uitspraak van de rechter inzake werknemers van de WOZL. Dit bericht deed me zo onnoemelijk goed en zeker voor mijn vriend Sjef die zich zo heeft ingespannen om het recht te doen gelden. Sjef vooral je vasthoudendheid en de ondersteuning die jij al die medewerkers hebt gegeven siert je, een professional in de diepste betekenis van het woord.
Zo nu een restaurantje zoeken en dan vroeg naar bed!
Geniet van de avond! Bis murrege!
MAWI

Winau

Met HEEL veel gezonde jaloerse blikken en kijk ik uit naar jullie reis/verhalen. Geniet !

Rob Kessels

Knap van jullie het was warm en toch doorzetten een hele dikke pluim we denken aan jullie

Rob en vivian

Knap om bij deze temperatuur het voorgenomen doel te bereiken en dan ook nog een gezellig verhaal te schrijven. Wij vonden het bijzonder jullie uit te zwaaien. Het is toch een hele onderneming vol verrassingen. Fijne avond.

Rinus

Een zwaar begin, nog veel fietsplezier gewenst. We zijn benieuwd naar de vervolgstories

ToMo

super trots op jullie, jullie doen het toch maar even!, fijn dat we jullie vanochtend nog even een dikke knuffel konden meegeven!!

Noëlle & Luc

Fietsend aan het mooie Gardameer, volgen wij jullie.
Zo mooi jullie verhalen en foto's.
Trots op jullie!
Zet hem op, veel sportief plezier xxx Noëlle & Luc

Marcel & Irmi

Lieve Wim en Marion,
Respect voor jullie doorzettingsvermogen !
Veel plezier en denk aan de wijn ????????
Lg
Marcel & Irmi

Miep en Wiel

Goed begin is belangrijk.

Piet

Erdinger alkoholfrei helpt je door warme dagen en geeft energie

Paul en Tonny

Poeh ben blij dat ik niet mee hoef te fietsen, vooral in die hitte! Knap van jullie....

Mirjam

Respect! Ik vind het zó knap wat jullie doen, en dat bij zulke temperaturen! Had het al zwaar met een gewone werkdag. Hopelijk geen last van gehad vandaag.

Lg Mir