Vandaag is zoene daag!

Het wordt wat onrustiger in huis. Weet niet of het door die "stormie" wind komt of door het vooruitzicht, dat ze weer zo lang met mij aan haar zijde moet. Ik kan dit moeiljk peilen. Gisteren de route uitgezet die in Aken, station Rote Erde, moet aansluiten op de Vennbahn. De Vennbahn Europees fietspad van het jaar 2014 loopt langs een oude spoorlijn tot in Luxemburg en schijnt door heel fietsend Duitsland al bezocht te zijn. We zullen ze dus wel weer ontmoeten onze ooster buren.
In huis is het duidelijk oorlog. Her en der in onze woning liggen allerlei spullen voor onze fietsreis naar Nice. Op de tafel in de woonkamer een fietstas, kabeltjes en routekaartjes, in de badkamer o.a. zonne creme, scheerolie en mesjes, op een van de bedden boven de kleding voor haar en op een ander voor mij. In de garage gereedschap en reserve onderdelen. Het luistert wat betreft gewicht heel nauw en ik moet haar goed in de smiezen houden, dat er niet stiekem wat wordt bijgestopt. Voor de mensen die niet op de hoogte zijn van ons transportmiddel. Een één assig- aanhangwagentje, ons transportmiddel voor de reis, waarin onze bagage in een waterdichte zak is verpakt. Jullie begrijpen dat dan elk onsje meer, een aanslag is op mijn gestel. Ik heb niet het postuur van een belgisch boerentrekpaard, maar meer de rankheid van een elegante arabische draver, dus controleer ik angstvallig en telkens weer de inhoud.
Het aftellen is begonnen en we kijken er dan ook naar uit om vrijdag ochtend onze neus in de richting van het zuiden te drukken. Het is best wel weer spannend, zo'n fiets avontuur. Vooral het onverwachte; wat kom je tegen, wie mogen we weer ontmoeten, waar vind je een slaapplaats, wat doet het weer en ga zo maar door. Maar juist al deze elementen maken het mooi om uit de structuur van een geplande zekerheid scheppende wereld, in een wereld te stappen van onzekerheden en verrassingen.

En dit nu - is het WAAROM van onze tocht!

PS. Vrienden en vriendinnen van het twee wielig trekpaard, wij zien jullie reakties met veel plezier tegenmoet. Voor mij als draver is het de haver na gedane arbeid en voor mijn meisje stimulerende opstekers!

MAWI

Reacties

Reacties

Suzanne

Een leuk begin dit bericht! We gaan jullie volgen. Veel succes en plezier!

Diny en Rob Kessels

Wij wensen jullie een prachtige reis met heel veel plezier

Debbie

Een prachtige reis met heel veel plezier en mooie gebeurtenissen. X deb

Teus & Manon

Haha geweldig dit "oorlog" verhaal en dan moet de reis nog beginnen :)
Wij wensen jullie ontzettend veel plezier en ik verheug me nu al op het volgende verhaal.
Dikke kus & knuffel

Danielle

Heel leuk om te lezen, en zo herkenbaar !

Gertje

Je moet Marion gewoon eens even lekker knoevelen , dan wordt ze zeer rustig

Rob en Vivian

Een goed verhaal dat zeker naar meer smaakt. We volgen jullie met plezier om te weten hoe alles verloopt. En nu de uurtjes aftellen maar ....... tot vrijdag. Veel plezier. Rob en Vivan

Paul en Tonny

Die stapeltjes waren ook wel erg ongelijk Marion! Veel plezier!

Piet

Niets is te veel voor Mar, laat je karretje maar volladen,
Fijne reis, gezond weer terug

Diny kesels

Zie het al gebeuren spannend!Als jullie eenmaal op de fiets zitten komt het goed
alvast een goede en gezonde veilige reis en wij gaan genieten van jullie verhalen xxxx

Ellen

Heel veel fietsplezier!! Geniet van elkaar en van de fiets..... Kus van mij

Chris&Harry

Geweldig dat jullie weer op pad gaan, maar we zullen jullie (weer) missen: het is zo stil dan!
We wensen jullie een hele mooie route met veel MM's (mooie momenten)! Dikke kus.

Ad en Germaine

We zijn verrast,wisten niet van jullie reisplan.
Wat een uitdaging !!!
We zijn benieuwd naar jullie avonturen
Een heel goede reis en veel plezier gewenst.

Broertje

Hai Marion en Wim,
Alweer zo'n tourtocht voor de boeg, die tevens als huwelijkstest dient.Als jullie Nice met z'n twee bereiken
kan het niet meer kapot. Goede reis en geniet van de omgeving en van elkaar.

Sylvia

Veel plezier samen, verheug me al op de verhalen! Lekker leesbaar! :)

Tante Mie.Meerssen

Hoi Marion en Wim. Gauw nog even een goede reis wensen.Goed weer en veel plezier.Geniet er van!!!!!!!!
Liefs.Tante Mie.

Diny

Nog een nachtje slapen en dan begind het avontuur!nogmaals goede reis en ik verheug mij op jullie verhalen!

Tante Mie.Meerssen

Zoene daaag

Marleen

Hoi Wim en Mar, een hele mooie fiets vakantie, geniet van alle indrukken en omgeving die jullie onderweg tegen komenHet weer morgen is in ieder geval super??!! Doen jullie wel voorzichtig?!Veel succes en plezier...????

Diny Kessels

Was me wel het dagje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!