Dag van de misrekening(en)

Etappe 2 6 juni 2015 Bütgenbach-Viande 97 km

Na ons ontbijt om 9.30 uur op de bikes. De ochtend begon frisjes dus al gauw een stop om onze windstoppers aan te trekken. We merkten al gauw en tot onze verrassing dat de beentjes goed aan voelden. Dat had ik zeker niet gedacht na zo'n vermoeiende dag. De koers via Waimes, Montenau naar St.Vith ongeveer 25 km dat we in een uur aflegden. Vervolgens naar Neidingen richting Ourdal om vervolgens bij Weverle de Vennbahn te verlaten. De eerste misrekening en voorafgegaan door een fikse discussie. In het dorpje Ouren moesten we helaas constateren dat we aan de verkeerde kant van het dal zaten. Dus de bikes gekeerd en onze benen waarschuwden voor een nadere hongerklop dus tijd voor een lunch. Zij een croque monsieur en voor hem een bord spaghetti. De waard wist vast en zeker hoe wij aan de andere kant van het dal konden komen om de route weer op te pakken. En ja hoor hij wist hoe we moesten rijden en dat hebben we geweten. Hij had onze ranke gespierde lijven natuurlijk ingeschat dus hij had een verrassing voor ons en we hoefden niet terug maar achter de kerk omhoog. Lang? Ja stijl ? Ja zwaar ? Ja. Een helling zo ongeveer 3x de Keutenberg, meer dan 1,5 km met een stijgingspercentage van 15 tot 19%. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik halverwege, ik dacht dat mijn hart uit de borstkast wilde springen ben afgestapt? Buiten adem een fiets met aanhangwagen de berg omhoog duwen is verre van een pretje. Als twee hijgende herten kwamen we boven. En als je dan om je heen kijkt is alle pijn vergeten. Wat je dan ziet is een prachtig landschap met vele vergezichten. Een kadootje dat zijn weerga niet kent. De weg vervolgend nu op de route en dat ging in een heerlijk tempo via Sevenig, Dahnen om uiteindelijk na een lange afdaling uit te komen bij Dasburg. Aan de overkant van de weg een bordje fietspad richting la Viande 21 km. Het was een drukke provinciale weg dus in had al mijn vraagtekens. Een behoorlijk klim een lange afdaling en weer een lange klim, ik keek mijn meisje eens in de ogen en we kwamen beiden tot de conclusie dit kan never nooit. Dus die afdaling in omgekeerde richting weer omhoog en dat doet pijn niet alleen je lichaam maar ook in je koppie. In Dasburg kwamen we weer op de route richting Obereisenbach, Gemünd vervolgens nog een laatste klim van 2,5 km en toen met volle vaart afdalen naar Viande waar we overnachten in auberge de l'Our. Terugkijkend gaven we in eerste instantie Benjamins die route beschrijving voor zijn rekening nam de schuld, hij beschrijft diverse routes en omwegen en dat is zeker verwarrend. Maar met de nodige zelfkritiek bekennen we dat we zelf de oorzaak zijn voor de dag van de misrekeningen. Vandaag heb ik veel aan mijn kleindochter Lotte moeten denken. Steeds kwam dat beeld op mijn netvlies hoe zij Marion knuffelde en in Marion's oor fluisterde: "Oma blijf toch hier" om ons vervolgens uit te zwaaien tot we om de hoek van de Parmentier uit zicht verdwenen. Een mooier geschenk bestaat niet, wat een prachtig mensenkind!
Voor haar een schnitzel ze had trek in "vleesje" (he Teus) en voor mij een mix grill. Het smaakte voortreffelijk na zo'n dag fietsen.
Tot morgen en nog een fijne zondag!
MAWI

Reacties

Reacties

Miep en Wiel

Kan gebeuren, morgen komt een nieuwe dag!

tomo

Wielhelm, mak mich ut vrommesj neet kapot. Der franse
sjlag bie de route is noch get vreug!

Rob Kessels

Ik kan me voorstellen dat als je aan je kleindochter denkt je vleugels krijgt dat geeft je energie.

Sjef

Na een weekje Brabant vandaag de tijd gekregen om me in jullie avontuur te verdiepen. En jawel hoor....het is weer raak. Amper twee dagen onderweg en al een hittegolf en doolhof meegemaakt.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de elegante Arabische draver zich vandaag toch als een Belgisch trekpaard naar boven heeft gehesen. Op zich niet erg, want bij die Arabische dekhengst doemt al snel het beeld van een burka op.
Een gemiddelde van 25km per uur! Wat krijgen jullie te eten onderweg?
Voor wat betreft de discussies over de route: niet meer doen. Marion heeft ons feilloos door alle Nederlandse wereldsteden geloodst. Benieuwd wat het morgen wordt. Weeronline geeft een 10 voor het weer bij jullie in de buurt. Voor het geval het te gemakkelijk gaat zou ik zeggen vertrouw op de Garmin en luister niet Marion. Dikke kans dat ik je dan morgen hier in het Heuvelland tegenkom.

Frans

Het verhaal gelezen De reactie van onze hegge-advocaat i.o. had ik ook. Ze rijden hier ergens in het Zuid-Limburgse. Nemen zgn. de keuteleberg 4 keer, rijden op de rijksweg Vols Mestreech. Geven tom-tom de schuld van alles en opdat we dat niet allemaal geloven vindt Wim een nieuwe zondebok, ene Benjamin. Ben benieuwd wie morgen de schuld krijgt. Ik denk de zon.
Mer gank zoe durch. Gier amuseert uch en vier mit uche foto's en gebreuzel.

Jan

Zelfreflectie heeft het uiteindelijk dan toch gewonnen maar 3 keer een berg op en dan ook nog moeten afstappen en lopen is ook niet mis ondanks dat schijnbaar ingeschatte afgetrainde lijf. Maar blijven denken aan je kleindochter en de vergezichten maar alles goed.

Chris&Harry

Oh, wat doe dat pijn. Gisteren een super zware dag vanwege de temperatuur en nu een 'beetje om' en extra 'bergjes' trappen!!! Marion, Wim, afstappen is een teken van intelligentie en zeker niet van zwakte. Blijf aub nadenken.
Maar ik zie dat Marion ook de WIPP_express bij zich heeft. Lekker fris en rap dus weer op de fiets. Veel strekte vandaag en hopelijk iets minder zwaar. Succes.

Tim

ze geeft het niet toe, maar ik heb dikke tranen in haar mooie oogjes gezien. Toen ik er wat van zei rende ze snel achter jullie aan.... Idd een lekker ding die Lot.

Teus

Knap hoor wat jullie allemaal doen maar denk er aan Wimpie: vleesje, vleesje en nog eens vleesje ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!